Aanvullende informatie Hoortoestelverzekering Direct:
Honderden servicepunten verspreid over Nederland, zodat u altijd snel geholpen kunt worden
Ook belangrijk: wat is níet gedekt?
Wanneer u uw hoortoestel wilt verzekeren, is het belangrijk te weten welke dingen níet zijn gedekt. Bij Hoortoestelverzekering Direct kunt u geen schade verhalen die het gevolg is van:
- slijtage;
- onvoldoende zorg;
- onverantwoordelijk gedrag;
- opzet.
Ook schade of verlies van alleen de batterijen of de lifetip wordt niet vergoed. Wilt u alle voorwaarden inzien? Klik dan op voorgaande link.
Vanaf wanneer kunt u uw hoortoestel verzekeren?
U kunt uw hoortoestel bij ons verzekeren binnen drie maanden na aanschaf ervan. Uiteraard alleen als u dan nog geen schade aan het toestel hebt gehad. We verlenen de dekking alleen aan de natuurlijke persoon die vermeld wordt op de polis.
Hoe wij berekenen wij de premie?
U wilt uw hoortoestel verzekeren bij Hoortoestelverzekering Direct. U hebt daarvoor gekozen omdat de premie die wij berekenen zeer scherp is: 3,8% van de aanschafwaarde van uw hoortoestel per jaar. Let wel: de aanschafwaarde is het bedrag zonder kortingen en zonder de eventuele bijdragen van de zorgverzekeraar. De premie is inclusief 21 procent assurantiebelasting. Wij hanteren een minimumpremie van € 21,00 per polis per jaar. Als u de verzekering afsluit, betaalt u € 5,00 administratiekosten.
Bedenktijd en beëindiging van de polis
Na het afsluiten van uw verzekering heeft u 14 dagen bedenktijd. U kunt op elk gewenst moment besluiten om de verzekering op te zeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand voor de vervaldatum.
Tussentijdse beëindiging
Uiteraard kunt u tussentijds uw polis opzeggen. Dat doet u dan één maand voor de vervaldatum die op uw polis staat vermeld.
Schade melden
Uw hoortoestel verzekeren via Hoortoestelverzekering Direct? Dat blijkt óók een goede keuze te zijn geweest wanneer u schade moet melden. Dat doet u heel gebruikersvriendelijk in onze portal. Zodra u klant bent geworden, krijgt u toegang tot de portal. Ga als dat nodig is naar ‘Schade melden’. Wanneer u uw aanvraag hebt ingediend, bevestigen wij die per e-mail. We beginnen direct aan de afhandeling van de schade.
Bent u online niet zo handig? Dat hoeft u niet af te houden van de voordelen van Hoortoestelverzekering Direct. U kunt eventueel uw schade via dit aangifteformulier per post melden:
HPP
Veilingweg 7
3981 PB BUNNIK
T: 085 273 51 37
E: service@synckcompany.nl
Uitkering
Bij schade, diefstal of verlies van uw hoortoestel, keren wij snel en adequaat uit. Dat doen wij in natura. U krijgt van ons géén geldbedrag op uw rekening geboekt. Wij zorgen dat uw beschadigde toestel zo spoedig mogelijk wordt gerepareerd. Als dat niet meer kan, kunt u hetzelfde of – als dat er niet meer is - een vergelijkbaar toestel uitzoeken.